Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Aday Öğrenci Bilgileri
Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalında, Fransızca öğretmeni yetiştirmeye yönelik eğitim verilmektedir. Dört senelik bir lisans programıdır. Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Fransızca’larının geliştirilmesine yönelik olarak verilen dilbilgisi, dilbilim, edebiyat, çeviri gibi alan derslerinin yanı sıra yabancı dil öğretim yöntemleri gibi mesleki dersler de verilmektedir. Öğretmen adaylarına, seçmeli dersler aracılığı ile kültürel ve mesleki konularda kendilerini geliştirme olanağı sağlanmaktadır. Sonuç olarak, programın amacı, öğretmen adaylarına Fransızca’da yeterli dil hakimiyeti kazanmalarına yardımcı olmak ve kendilerine, Fransız dili, kültürü ve edebiyatını yabancı bir dil olarak öğretebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri edindirmektir.
İş Alanları
Fransızca Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndan mezun olanlar ilk ve orta öğretim kurumlarında Fransızca öğretmeni olarak çalışabilirler.
Bunun yanı sıra özel sektörde, elçiliklerde, turizm ile ilgili firmalarda ve mütercim-tercümanlık alanında çalışabilmektedirler.
Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı ÖSYM Puan Türü ve Kontenjanı
ÖSYM Puan Türü: Yabancı Dil Kontenjanı: I. Öğretim - 45
Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Yükseköğretim Program Atlası Bilgileri
Ana Bilim Dalı Yükseköğretim Program Atlasına ulaşmak için tıklayınız.
Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Yükseköğretim Program Atlası Bilgileri
Ana Bilim Dalı tanıtım broşürüne pdf olarak buradan ulaşabilirsiniz.
Olanaklar
Erasmus Değişim Programı
Erasmus programı çerçevesinde öğrenci ve öğretim elemanı/üyesi değişimi yapılmaktadır.
Öğrenci ve öğretim elemanı değişimi yaptığımız üniversiteler:*
1- Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3
3- Université de Picardie Jules Verne
4- Université de Franche-Comté
5- Universidad de Castilla-La Mancha
8- Universita degli Studi di Cagliari
İlk Erasmus anlaşması 2003 yılında Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3 ile imzalanmıştır. Bu tarihten itibaren Fransızca Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndan 60 öğrenci değişim programı çerçevesinde Fransa'daki yukarıda adı geçen ilk Üniversite'de eğitim almıştır. Ayrıca, Fransa'daki Üniversitelerden de Anabilim Dalımıza 10 Fransız öğrenci eğitim almak için gelmiştir.
ÇAP ve YAP Programları
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı ile diğer programlar arasında ÇAP(Çift Anadal) ve YAP (Yan Dal) yapılabilmektedir.
Detaylı bilgi almak için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın ilgili sayfasına bakabilirsiniz.
Ana Bilim Dalı Fotoğrafları







Fransızca Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nın Bazı Etkinlikleri
2 haziran 2022'de üçüncüsü düzenlenen "3ème journée d'études" etkinliğine Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalında eğitimlerini sürdüren yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılımcı, ana bilim dalı öğrencileri dinleyici ve öğretim üyeleri de moderatör olarak katılmıştır. Seminer dersi kapsamında hazırlamış oldukları makaleleri "3ème journée d'études" kapsamında sunmuşlardır. Böylelikle katılımcılar hem çalışmalarını paylaşma hem de fikir alışverişinde bulunma imkânı elde etmişlerdir. 9.45'te Sorbonne Nouvelle Paris 3 Üniversitesi Didactologie Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fabrice Barthélémy'nin "Intérêts et enjeux de la comparaison dans les recherches en FLE" başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte 5 oturumda 5 sunum yapılmıştır.
Etkinlik programına buradan ulaşabilirsiniz.
(21.03.2019) L'ambivalence du regard orientaliste : Constantinople au 19ème siècle
« L'ambivalence du regard orientaliste : Constantinople au 19ème siècle » isimli konferans 21 Mart Perşembe 2019’da Dr. Öğr. Üyesi Philippe Barbé tarafından yapılan sunumla gerçekleştirilmiştir. Oryantalizm üzerine kısaca bir giriş yapıldıktan sonra Nerval, Chateaubriand, Lamartine gibi yazarların eserlerinden hareketle alıntılarak yapılarak 19. yüzyılda İstanbul üzerine yaptıkları gözlemler anlatılmıştır.












(14.3.2019) Utilisation du Kit Numérique en FLE
14 mart 2019'da gereçekleşen "Utilisation du Kit Numérique en FLE" etkinliğinde Annick Hatterer CLE INTERNATIONAL yayınevi tarafından yayımlanan yabancı dil olarak Fransızca öğretimi alanına yönelik ders kitaplarının tanıtımını yapmıştır. Yaklaşık iki saat süren etkinlikte elektronik ders kitaplarının yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılabileceğini ve bu kitaplar için CLE'nin hazırlamış olduğu Öğrenme Yönetim Sistemini (LMS) katılımcılara tanıtmıştır. Eğitim teknolojilerinin ders kitapları üzerine olan etkisinden ve değişimden bahseden Hatterer elektronik kitaplardan ve e-öğrenme platformlarından hareketle dijital ders içeriğine dair örnekler göstermiştir.



(1.12.2018) Carrefour des Ateliers FLE
Küçük Prens Okulları, Marmara Üniversitesi, Fransız Kültür Merkezi ve İstanbul Fransızca Öğretmenleri Derneği’nin ortak olarak düzenlediği “Carrefour des Ateliers FLE” isimli etkinlik 1 Aralık 2018’de Küçük Prens Okullarının ev sahipliğinde gerçekleştirilmiştir. Etkinliğin teması "Pratiques innovantes de lecture-écriture dans l'apprentissage du français"dir.
Yabancı dil olarak Fransızca Öğretimine yönelik 5 farklı atölye yer almıştır:
1- Lire et écrire sur des supports numériques
2- Lire et écrire avec la tête, le cœur et le corps
3- Lire et écrire grâce au jeux oraux
4- La littérature de jeunesse : un tremplin vers la rencontre interculturelle
5- Et si on portait pour un voyage découverte au find de la littérature jeunesse ?
SAJEV Başkanı Demir Kısakürek ve Eğitim Ataşesi Bruno Delvallée’nin açılış konuşmalarının ardından Franck Le Cars, “Erasmus +" ve Marie Gola ise “Florilège” projesi ve “Ecriv’EN” hakkında sunum yaptı.
Atölyelere Marmara Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalından öğretim üyeleri/görevlileri ve öğretmen adayları katıldı. Ayrıca Sainte Pulcherie Fransız Lisesi, Saint Michel Fransız Lisesi, Bahçeşehir Koleji, Tevfik Fikret Lisesi, Galatasaray Lisesi ve Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Boğaziçi Üniversitesi gibi birçok eğitim kurumundan da atölyelere katılım sağlanmıştır.





(2.6.2018) 1ère Journée d'études
2 haziran 2018'de birincisi düzenlenen "journée d'études" etkinliğine Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalında eğitimlerini sürdüren yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılmıştır. Etkinliğin teması "Comment Réaliser Une Recherche en Didactique du FLE"dür. Tez aşamasında olan katılımcılar tezleri hakkında bilgi verirken ders aşamasında olanlar ise seminer dersi kapsamında hazırlamış oldukları makaleleri "journée d'études"te sunmuşlardır. Böylelikle katılımcılar hem çalışmalarını paylaşma hem de fikir alışverişinde bulunma imkânı elde etmişlerdir. 9.30'da açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte 5 oturumda 18 sunum yapılmıştır.












Bu sayfa French Language Teaching tarafından en son 26.12.2024 12:10:18 tarihinde güncellenmiştir.